Hogyan szálltam szembe a Crohn-nal? 13.rész

2021.12.27

A kegyetlen valóság


Az újabb rosszullétek miatt úgy gondoltam, hogy fellángolt a Crohn, mert tavaly hasonló tüneteket produkáltam. Csalódott voltam, mert jó ideje tünetmentesnek mondhattam magamat, de akkor úgy éreztem, hogy visszaestem ugyanoda, ahonnan tavaly elindultam.

Egy kedves ismerősöm által bekerültem egy gasztroenterológushoz, aki széleskörű kivizsgálást javasolt. Nagyon örültem neki, mert úgy éreztem, hogy végre egy lelkiismeretes orvoshoz kerültem, aki valóban ki akarja deríteni, hogy mi a baj, mert nem volt biztos a más orvos által felállított diagnózisban.

A rosszulléteket újabb rosszullétek és tünetek követték. Hányás, fejfájás, szédülés, emésztési-és menstruációs zavarok, agyköd, memóriazavar, fáradtság, kedvetlenség, ingerültség, alvászavar, izomgörcsök, fülfájás, a nyaknál pedig fojtogató érzés.

8 évvel ezelőtt volt probléma a pajzsmirigyemmel, göböt találtak benne. Fülfájással mentem orvoshoz, majd a doktornő észrevette, hogy a jobb oldali régió a nyakamon láthatóan nagyobb. Mint kiderült, ez okozta többek között a fülfájást is.

A körzethez tartozó endokrinológushoz kerültem. Természetesen laborvizsgálatot is elvégeztek, de mivel a TSH normál tartományban volt, csak legyintettek, hogy nagyrészt mindenkinek van göb a pajzsmirigyében és elég, ha fél évente UH-n megnézetem, hogy változott-e. Mit is tehettem volna? Akkor még nem voltam annyira kétségekkel teli, mint manapság, így megfogadtam a tanácsát.

Hogy miért fontos ez az információ? Azért, mert az éppen aktuális laborban szintén vizsgálták a TSH-t, viszont az Anti-TPO-t is, ami elég magas eredményt mutatott. Kiderült, hogy autoimmun pajzsmirigy betegségem van és ennek velejárójaként alakulhatott ki a Crohn is...???!!!

Kérdem én, miért bagatelizálják el ennyire az orvosok a dolgokat? Tisztelet a kivételnek...

De a dühömet félretéve igyekszem a megoldásra koncentrálni. Egyfajta haditervet készítek a gyógyulásom érdekében, illetve szeretnék egy támogató orvost is találni, aki valóban lelkiismeretesen foglalkozik a problémámmal és mindemellett törekszik a gyógyításra is, nem pedig azt hajtogatja, hogy ez gyógyíthatatlan és nem lehet vele mit kezdeni...

Nemsokára megosztom veletek a haditervemet is. 

Minden jog fenntartva 2020
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el